Belgrade
-2°C
Moscow
-6°C

"Не треба гледати на Запад, ми за њих никада нећемо бити добри јер смо православци! Одавно би нас истребили када би знали да неће добити по зубима."  Владимир Путин
Новости
(окт 04, 2019)
Конфликт између Београда и Приштине, по свему судећи, трајаће поприлично дуго уколико Србија настоји да то питање разреши у своју корист, али онда се поставља друго питање — шта радити са процесом уласка Србије у састав Европске уније, изјавио је директор Института за словенске студије Руске академије наука Константин Никифоров.
   |    (сеп 24, 2019)
Свечаним постројавањем у Центру за обуку у Залужанима, код Бањалуке, данас је званично представљена јединица Жандармерије, нова организациона јединица Министарства унутрашњих послова Републике Српске.
Заседање Генералне скупштине УН и бројни сусрети које ће у Њујорку имати српски председник Александар Вучић биће својеврстан тест који би требало да покаже да ли се ставови Запада према Србији и косовском питању мењају или се ради о козметичком улепшавању које би нашу земљу требало да преведе преко црвене границе.
   |    (јул 11, 2019)
Након потреса јачине 7,1 степена који је у петак погодио Kалифорнију, настала је огромна пукотина на површини Земље. Био је то други јаки потрес у 48 сати.
Истина је да су Срби представљени у западним медијима као убице, рекао је заменик уредника француског „Фигароа“.

У ЧАСТ СВЕТОМ НЕКТАРИЈУ ПОДИЖЕ ХРАМ

Чуда и исцелитељске моћи моштију светог Нектарија Егинског познате су верницима широм света, многи од њих су се упутили у Грчку како би им се поклонили, а међу њима је био и Слободан Мајкић, протојерејставрофор, свештеник Српске православне цркве, захваљујући којем ових дана почиње градња цркве светог Нектарија у Јагоднику.

Отац Слободан, парох јагодњачки, који ове године навршава двадесет година служења у свештеничкој служби Богу и свом роду, родом је са Мањаче, где му и данас живе родитељи. Иако је имао жељу да настави свештеничку службу у родном крају и да му, како каже, на погледу увек буде родна Мањача и Кочићево Змијање, Божја воља га је одвела у Хрватску. Прота Слободан Мајкић је дошао у барањску равницу 1996. године, свештеничку службу је започео у парохији угљешкој, намесништво барањско, Епархија осјечкопољска и барањска. У овој парохији није био дуго након две и по године по снежној вејавици, на измрзлој барањској равници, премештен је у парохију јагодњачку пред Божић. Од почетка се у овој парохији суочавао са разним искушењима, али се борио да победи све недаће које су га сналазиле у свештеничкој служби.

"Било је много искушења, али смо их успели превазићи молећи се Богу да нам помогне да све издржимо", рекао је отац Слободан. Није желео много да говори о њима, али једно од искушења која су задесила његову породицу десило се 30. јануара 2007, када је ватрена стихија прогутала црквену кућу, а сигурној смрти око један сат после поноћи умакао је са супругом Невенком и њихово троје деце. Довољно је било муке и патње и пре пожара, а пожар је свештеника и његову породицу оставио без крова над главом.

Отац Слободан је исте године обновио, односно градио црквену кућу, из пепела је никао нови парохијски дом. Сва патња и муке кроз које су прошли отац Слободан и његова породица дали су му снагу да настави још више да ради. Наставља с обновом цркве светог оца Николаја, обнавља стару црквену школу из 1897. године, која сада ради као дечји вртић и обнавља Крст од камена у порти цркве подигнут давне 1810. године, а посебно место у његовом животу има свети Нектарије Егински Чудотворац.

"Свети Нектарије је чудотворац, помаже у исцељењу, а у то се свакодневно уверавамо. Не долазе само православци да се поклоне његовим моштима, долазе и католици, чак и протестанти, који не верују у иконе и мошти. Што се тиче моје жеље да направим храм, све је почело када сам једном парохијану који је био тешко болестан читао молитву. То је било пре пет година, он је, хвала Богу, сада здрав, а ја сам одлучио да одем на Егину да се што боље упознам са светим Нектаријем", прича отац Слободан.

Молитва светом Нектарију у парохији јагодњачкој служи се од 22. новембра 2012, а касније су верници почели да се моле пред иконом светог Нектарија, коју је поклонио старац Нектарије Виталис. Долазили су људи из Јагодњака, али и из других барањских и славонских села, Републике Српске, Србије...

"Многи су причали и објављивали своје исповести о исцелењу пред иконом светога Нектарија у Јагодњаку и посебно задовољство било је чути да се неко исцели. Због тога сам имао жељу да и мошти светог Нектарија Егинског Чудотворца буду у нашој цркви. Године 2014. обратио сам се егинском митрополиту господину Јефрему и затражио да да благослов егинској игуманији мати Теодосији, како би нам дала честицу или део моштију светога Нектарија.

У добијању ових моштију благослов је дао и наш надлежни епископ осјечкопољски и барањски господин Лукијан. Ова процедура није ишла лако, али нисмо губили наду, молио сам се светом Нектарију да нам дође и својим светим моштима", прича отац Мајкић.

Протојерејставрофор Слободан Мајкић, парох јагодњачки, недавно је седми пут посетио острво Егину (близу Атине) и манастир светог Нектарија. На овај пут је понио кивот (ковчег у којем се чувају мошти), који је урадио Драган Шапоња из Колута, из Србије. Пре одласка на Егину отац Слободан је посетио и старца Нектарија Виталиса у Камаризи, а овог пута је добио од старца његову схиму (мантију), пред којом ће се молити верници, а по упутству старца Нектарија.

"Овај дар је био претходница да се кивот за мошти светог Нектарија неће вратити празан. На Егину смо стигли 17. септембра, игуманији смо саопштили да смо донели кивот. Унели смо га у њену келију, радост се видела у њеним очима, а затим је похвалила мајсторске руке које су тако пажљиво урадиле кивот.

Мати Теодосија је рекла: 'Ја сам обећала дати мошти и то ћу обећање и одржати, одмах ћу вам их припремити'. Тако је и било. Осећао сам неописиву радост и стално ћу се осећати срећним поред светитељевих моштију. То радовање су са мном поделили и верници из Србије и Републике Српске. Необично је да сеоска парохија добије мошти тако великог светитеља као што је Нектарије. Ми смо имали срећу", прича отац Слободан.

Мошти светог Нектарија Егинског Чудотворца донио је у своју парохију у цркву светог оца Николаја у Јагодњаку 19. септембра 2016. године, а исте вечери на молитву светом Нектарију дошло је више од 100 верника из барањских и славонских места. "Светитељеве мошти ће бити у овој цркви, док не изградимо нову цркву светом Нектарију, а почећемо са радовима ових дана. Неизмерна је моћ светог Нектарија коју је добио од Бога, дакле он сада тим даром од Бога помаже свим онима који га призивају у помоћ. Ако бог да, у цркви светог оца Николаја у Јагодњаку, акатист светом Нектарију ће се служити од октобра сваке суботе у месецу", рекао је отац Слободан. Новац за цркву још није сакупљен, али овај храбри и вредни човек не сумња да ће то бити урађено.

"Када сам иницирао градњу цркве, ниједан цент нисам имао за ту намену, али прилози су кренули стизати дан након што је пободен крст где ће бити храм. Бог ће послати добре људе да нам помогну", додаје парох јагодњачки. Вера у Бога, добри људи и породица, супруга Невенка и деца Босиљка, Ангелина, Анастасија, Наталија и четворогодишњи син Карађорђе дају му снагу да се бори и избори са свим недаћама.

Прота Слободан често цитира патријарха Павла, чију је икону дао да се уради у цркви светог оца Николаја: "Наше је да се трудимо да будемо заиста људи, спремни да и међу вуцима будемо овце Христове. Бог нас шаље да својим животом и вером приволимо и вукове да и они, ако хоће, постану овце Христове. Али, у сваком случају најважније је да ми не постанемо вуци. То ће нас одржати и биолошки и морално. А ако морамо да нестанемо нека нестанемо, као људи.

Свети Нектарије Егински Свети Нектарије Егински, чије је световно име Анастасије Кефалас, рођен је 1846. године у Тракији у сиромашној породици. Након основне школе преселио је у Цариград, затим у Хиос, где је радио као учитељ, а после десет година службе замонашио се и од тада почиње његова свештеничка служба. Примио је чин свештеника, затим архимандрата…, али оно по чему га данас верници широм света спомињу су исцељитељске моћи његових моштију.